5-24 juli - Reisverslag uit Phalaborwa, Zuid-Afrika van Britt Arends - WaarBenJij.nu 5-24 juli - Reisverslag uit Phalaborwa, Zuid-Afrika van Britt Arends - WaarBenJij.nu

5-24 juli

Door: Britt

Blijf op de hoogte en volg Britt

24 Juli 2018 | Zuid-Afrika, Phalaborwa

De tijd vliegt alweer. Na aankomst zijn we wat boodschappen gaan doen en vervolgens doorgereden naar een giraffe die met een verdovingsgeweer vitamines toegediend heeft gekregen.

Vrijdag was relatief rustig aangezien de studenten een necropsie hadden. Ik heb toen rustig een beetje kunnen settelen en smiddags nog een game drive gedaan

Zaterdagochtend vertrokken we rond 7:00 uur al om cattle work te gaan doen. Naarmate de dag vorderde voelde ik me steeds slechter en bij terukomst ben ik gelijk zonder lunch naar bed gegaan tot het avondeten.

Ook de zondag was vrij rustig maar er kwam een telefoontje binnen over een impala met een snare (valstrik om ze te vangen). Echter hebben ze de impala niet meer kunnen vinden. Morgen gaan we de Verdovingsmiddelen halen voor het geval hij nog wel gevonden wordt. De koorts was vandaag al wel wat gezakt maar nog niet helemaal over.

Vandaag, maandag, hebben Cornell en ik de hele dag gewerkt in het lab. Er is veel in te halen door de drukte van de groepen van ecolife. Van wat ik heb meegekregen aan de telefoon zit er misschien binnenkort nog een leuke opdracht in....

Verder is er een nieuw weesje, Minkie. Dit is een zebramangoeste van 3,5 maand oud. Heel actief en speels. Vanochtend had ze een rustig momentje en is ze in mijn vest gekropen om achter op mijn schouder te gaan slapen. Ze vond alleen wel dat ik niet mocht bewegen.

Als klap op de vuurpijl hebben JJ en ik besloten om elke dag te beginnen met een half uur/uurtje in de gym.. Zal ik dan ooit nog sportief en dun worden?

Blijkbaar was ik nog niet goed opgeknapt want ik was weer terug bij af.

Verder is er weinig spannends gebeurd. Ik heb wel weer een JOC meeting bijgewoond. De opkomst was een stuk beter dan wat ik gewend was en het duurde 2,5 uur.

Zondag 22 juli bracht wat leven in de brouwerij. rond een uur of 17:00 zijn cornell en ik op pad gegaan voor een game drive. Tegen 17:45 is het donker. Om deze reden probeerden we een grote spotlight te aan te sluiten op de nieuwe oude land rover game viewer die Cornell erbij heeft gekocht. Dit verliep allemaal soepel en de tocht werd vervolgd. Ergens zo'n 4,5 km vanaf camp stopte de auto ermee. Wij dachten dat er geen brandstof meer in zat en gooiden er dus nieuwe diesel in. Al gauw bleek dit er aan de onderkant weer uit te lopen. Shit! Daar stonden we dan midden in big 5 game reserve. Tevergeefs probeerden we de auto te starten want ja... Lopen is eigenlijk niet echt een optie en zeker niet ongewapend. Zonsondergang is wanneer de roofdieren ongeveer actief worden. Uiteindelijk besloten we toch maar om de auto van de weg te drukken en te gaan lopen. Achteraf blijkt dat het 4 km is dat we teruggelopen hebben. Met een behoorlijk tempo en af en toe een steen de bosjes ingooiend hebben we het gered tot thuis. Een klein uur nadat wij thuis waren hoorden we leeuwen brullen vanaf de oprit.

De volgende ochtend is Cornell de auto op gaan halen met de onderhoudsmedewerker van het reservaat. De tank bleek vol maar er was een blokkade in de pijp waardoor de diesel niet tot goed erdoor kwam. Ook kwamen wij er achter dat de leeuwen ons dus snachts zijn gevolgd en hebben gestalkt zonder dat wij wat door hadden. Ookal keken wij regelmatig achterom, alles leek stil en alsof we de enigen waren. Nadien zijn er ook nog minstens 2 olifanten geweest die ons een stuk hebben gevolgd.

Ik vond het allemaal nog niet zo spannend tot ik de dag erna besefte hoeveel geluk we hebben gehad en dat het ook heel anders had kunnen aflopen.

Vandaag, 24 juli, had ik deze blog willen posten, maar net op het moment dat ik daarmee bezig was, kwam er een melding binnen van een baby bushbok die door een baviaan was aangevallen. We hebben hem geprobeerd te redden maar dat is helaas niet gelukt..

  • 24 Juli 2018 - 16:52

    Jannita:

    OMG! Wat een spannende gebeurtenis. Dus altijd maar een wapen meenemen!
    Wel jammer dat er geen camerabeelden van zijn

  • 24 Juli 2018 - 20:58

    Carla:

    Hoi wat spannend maar gelukkig is het goed afgelopen,ben je wel weer helemaal opgeknapt?

  • 12 Augustus 2018 - 08:14

    Lisanne:

    Pas je op dat je geen leeuwenmaaltje wordt? Superleuk zo'n verhaal! Wanneer komt de volgende?

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Zuid-Afrika, Phalaborwa

Zomer 2018

Een bezoek aan mijn oude stage adres voor vakantie en werkervaring.

Recente Reisverslagen:

14 Augustus 2018

4 dagen

14 Augustus 2018

Erica

24 Juli 2018

5-24 juli

05 Juli 2018

3-5 juli
Britt

Actief sinds 02 Maart 2017
Verslag gelezen: 176
Totaal aantal bezoekers 10124

Voorgaande reizen:

03 Juli 2018 - 03 September 2018

Zomer 2018

02 Maart 2017 - 01 Augustus 2017

Stage in Zuid-Afrika

Landen bezocht: