3-5 juli - Reisverslag uit Phalaborwa, Zuid-Afrika van Britt Arends - WaarBenJij.nu 3-5 juli - Reisverslag uit Phalaborwa, Zuid-Afrika van Britt Arends - WaarBenJij.nu

3-5 juli

Door: Britt

Blijf op de hoogte en volg Britt

05 Juli 2018 | Zuid-Afrika, Phalaborwa

De reis begon al hectisch. Ik was zoals gewoonlijk weer eens laat met alles dus ik moest mijn koffer nog pakken op de dag van vertrek.

Eenmaal aangekomen bij de check-in en bagage drop off was het gigantisch druk bij de 4 balies die open waren voor de betreffende vlucht. Online inchecken was niet zo makkelijk as bij de meeste maatschappijen dus was door erg veel mensen niet gedaan. In de rij voor check-in heb ik vervolgens ingecheckt en kon ik doorlopen naar de bagage drop off. Deze rij was maar half zo lang. Hierna was er zo weinig tijd over dat ik gelijk na de douane door kon naar de gate.

Met een half uur vertraging gingen we op weg naar Abu Dhabi. De jongen naast me kwam uit Maleisië en had net zijn Europe-trip te hebben gedaan. Deze reis ging nog wel snel.

Eenmaal in Abu Dhabi was er niets anders dan zand, zand en een andere kleur zand, op een apart gevormde luchtverkeerstoren na. Ik bestelde een broodje kip voor ontbijt. Dit kostte me omgerekend tien euro inclusief een fanta. Echter zag het broodje er al zo smerig uit, dat ik net zo goed een tientje in een put had kunnen gooien. Het smaakte ook nog eens niet, dus de helft ging weg nadat de ergste trek was gestild.

De overstap was verder prima en eenmaal in het volgende vliegtuig bleek dat ik exact hetzelfde eten kreeg als in het vorige vliegtuig. Lekker! Kip, worteltjes en aardappelpuree voor avondeten en ontbijt... Deze vlucht duurde echter wel heel lang maar we zijn veilig aangekomen. Na ontbijt kregen we nog een onbestendig pizza (?) broodje voor lunch en dat was het.

Nadat ik naar de guesthouse/lodge was gebracht, vroeg ik of ik ergens kon eten of ergens kon bestellen. Ook zou ontbijt erbij inzitten.. Je raadt het nooit, dit kon beide niet. Blijkbaar had ik onderweg moeten aangeven dat ik eten wou en dan gingen we langs een drive. Daarnaast kreeg ik geen ontbijt want dat vond hij te vroeg. Dat werd vanaf 6 uur geserveerd en ik zou iets over 6 vertrekken.

Britt was aangewezen op een half zakje winegums dat moest dienen als diner en ontbijt. In mijn hoofd had ik al bedacht dat ik een goede verdeling moest maken in hoeveel te eten in de avond en ochtend.

's Avonds kwamen zes Afrikaanse terug van hun werkdag. Zij sliepen hier een paar nachten ivm hun werk. Als redders in nood boden ze uit zichzelf aan dat ik maar met hen moest mee eten. Dit heb ik niet afgeslagen en even later zat ik met 6 afrikanen chicken curry te eten. Ik werd goed verzorgd en was na het eten zo op van de reis dat ik naar mijn kamer ben gegaan.

De volgende ochtend werd ik terug gebracht naar het vliegveld omdat mijn bus hier zou vertrekken. Er was een bedrag van 45 Rand per transfer afgesproken. Een kleine 3 euro. Toen ik hem 100 Rand wou geven, ja ja, met 10 Rand winst, kwam die even vertellen dat ik 120 Rand moest betalen. Want de parkeergarage waarin die had geparkeerd om mij op te halen kostte ook geld. Dat was mij natuurlijk niet verteld. Nou die tip kon die vergeten. 120 Rand krijg je en daarme klaar. Maar hee, we zijn onderweg naar Kruger National Park!

Later volgt er nog wel meer...

  • 05 Juli 2018 - 06:25

    Liesbeth Koers:

    Ha die Britt net op pad en dan al zoveel meegemaakt. We wensen je een fijn verblijf daar in Afrika en werk ze maar. Groetjes Joop Liesbeth en de rest van het zooitje ongeregeld.

  • 05 Juli 2018 - 06:32

    Jannita:

    Fijn om te lezen de je goed bent aangekomen. Leuk om je verhalen weer te lezen. Heel veel plezier daar en hartelijke groeten aan Cornell en boutini, en natuurlijk aan het stekelvarken, de stokstaartjes, het varkens etc.

  • 05 Juli 2018 - 07:23

    Henriette:

    Hoi Britt, nou je hebt alweer een hele reis gemaakt maar je bent er.
    Heel veel plezier de komende 2 maanden en geniet ervan.
    Groetjes Henriette



  • 05 Juli 2018 - 18:21

    Joke :

    Hoi Britt, een hele fijne tijd,lekker een paar maanden genieten daar.
    Vele groeten Joke

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Zuid-Afrika, Phalaborwa

Zomer 2018

Een bezoek aan mijn oude stage adres voor vakantie en werkervaring.

Recente Reisverslagen:

14 Augustus 2018

4 dagen

14 Augustus 2018

Erica

24 Juli 2018

5-24 juli

05 Juli 2018

3-5 juli
Britt

Actief sinds 02 Maart 2017
Verslag gelezen: 504
Totaal aantal bezoekers 10129

Voorgaande reizen:

03 Juli 2018 - 03 September 2018

Zomer 2018

02 Maart 2017 - 01 Augustus 2017

Stage in Zuid-Afrika

Landen bezocht: