Gewenning - Reisverslag uit Phalaborwa, Zuid-Afrika van Britt Arends - WaarBenJij.nu Gewenning - Reisverslag uit Phalaborwa, Zuid-Afrika van Britt Arends - WaarBenJij.nu

Gewenning

Door: Britt

Blijf op de hoogte en volg Britt

25 April 2017 | Zuid-Afrika, Phalaborwa

Alles begint hier zo normaal te worden dat ik weinig te vertellen heb. Regelmatig ga ik mee met bezoekjes aan verschillende plekken langs de rivier waar de studenten onderzoek doen naar het leven in het water.

De olifanten en giraffen hebben ook een bezoekje gebracht aan het kamp. Gelukkig hebben ze de omheining deze keer laten staan.

Mijn impala onderzoek liet nog even op zich wachten. Doordat het jachtseizoen voorbij is, moesten we nu wachten op de nieuwe regels voor het volgende jachtseizoen.

Cornell, oma en Stacey vertrokken gisteren voor een week naar Pretoria. Jayjay, Erica en ik zijn gewoon thuis.

Gisteren is er alsnog een impala geschoten, weliswaar uit een ander nature reserve maar hey, ik kan toch beginnen!

Elk uur doe ik nu overdag een check up om te zien hoe het gaat met de ontbinding en de insecten. Omdat er niet bekend is hoe snel het gaat, zal ik voor nu elk uur aanhouden. Wanneer het karkas staat 5, de laatste staat van ontbinding, heeft bereikt, zal de intensiteit afnemen omdat er nu weinig veranderingen zullen optreden.

De impala is in een kooi geplaatst om zo te beschermen tegen predators. Ik probeer van elke vliegensoort die een bezoekje komt brengen 1 of 2 te vangen/verzamelen om ze te kunnen identificeren. Daarnaast zal een deel van de eitjes die wordt afgezet worden overgeplaatst op rottend gehakt om zo de life cycle te kunnen bestuderen. Die eerste life cycle is cruciaal voor het vaststellen van the time of death, post-mortem interval.

Komende week wordt dus erg druk met het verzamelen van data.

  • 25 April 2017 - 20:13

    Erwin:

    Dus toch geen postzegels verzamelen

  • 01 Mei 2017 - 15:45

    Mark Siderius:

    Toch leuk om te lezen! Succes daar :)

  • 04 Mei 2017 - 17:55

    Maaike Dirks:

    Wat goed dat je nu data kan verzamelen! Moet je er dan ook 's nachts uit? Ik neem aan dat het proces dan ook gewoon door gaat...;-)
    Geniet met volle teugen van je stage daar!!!

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Britt

Actief sinds 02 Maart 2017
Verslag gelezen: 223
Totaal aantal bezoekers 10120

Voorgaande reizen:

03 Juli 2018 - 03 September 2018

Zomer 2018

02 Maart 2017 - 01 Augustus 2017

Stage in Zuid-Afrika

Landen bezocht: