Begin van de reis... - Reisverslag uit Schiphol, Nederland van Britt Arends - WaarBenJij.nu Begin van de reis... - Reisverslag uit Schiphol, Nederland van Britt Arends - WaarBenJij.nu

Begin van de reis...

Door: Britt Arends

Blijf op de hoogte en volg Britt

02 Maart 2017 | Nederland, Schiphol

Tijdens mijn verblijf in Zuid-Afrika zal ik stage gaan lopen in het Kruger National Park. Ik zal werkzaam zijn bij Endip Wildlife Laboratory. Dit is een bedrijf wat vooral werkt met vrijwilligers en zich richt op het welzijn van dieren. Zo hebben zij onder andere projecten lopen waarin onderzoek wordt gedaan naar bacteriën/ziektes in drinkwater en ziektes onder diersoorten. Er worden ook bezoeken gebracht aan lokale boeren om hen te helpen en eventueel gewonde dieren op te lappen. Ook beheren zij een rehabilitation center waar er voor de dieren wordt gezorgd en, indien mogelijk, weer worden uitgezet.

Aangezien mijn opleiding forensisch gericht is en mijn stagebegeleider ook meewerkt in de strijd tegen stropers, zal ik ook meehelpen in deze strijd in samenwerking met de politie en andere organisaties. Ik zal onder andere meegaan naar een "plaats delict" wanneer er een neushoorn, olifant of leeuw gevonden wordt. Dit zijn de meest bedreigde diersoorten in het park. De olifanten en neushoorns worden gedood om het ivoor. Daarnaast worden er ook steeds meer leeuwen gedood omdat in China de botten van leeuwen worden gebruikt in medicijnen.

Hieronder staat een link naar de website van het bedrijf:
http://endiplab.wixsite.com/wildlife-lab

  • 02 Maart 2017 - 18:23

    Annemiek:

    Hey Britt!
    Wij wensen je heel veel succes en plezier in Z-A!
    Wat enorm leuk dat we je ervaringen kunnen volgen!
    We zullen dat ook met veel belangstelling doen!
    Goede reis!
    Liefs "de ollies"

  • 04 Maart 2017 - 11:33

    Joost Huisman:

    Heey Britt :)

    Wat gaaf om te lezen wat je gaat doen gedurende de stage. Echt heel mooi en jij gaat er een hele leuke, gezellige en facinerende tijd beleven in de wildernis haha!

    Ik ben echt trots op jou en zou mezelf haast geen mooiere stage kunnen bedenken.

    We houden contact en ik ben uiteraard heel erg benieuwd naar de jouw ervaringen.

    Liefs,

    Joost huisman

  • 04 Maart 2017 - 22:18

    Olga Mirck:

    Super wat meer te horen over wat je gaat doen tijdens je stage. Ik zal regelmatig inloggen nichtje!

  • 05 Maart 2017 - 21:59

    Encarnita Azhimi:

    Britt heel veel plezier en ik ga je volgen, ben benieuwd wat je allemaal mee gaat maken.

    Groeten Encarnita

  • 08 Maart 2017 - 19:30

    Simone Alferink:

    Heeee lieve Britt!

    Ik hoop dat in je eerste weekje (ja bijna een week alweer) alles goed is gegaan & dat je een beetje op je plek bent daar in het verre ZA. Ik ben heel benieuwd naar je verhalen hier op je blog & natuurlijk erna, wat nog wel eventjes duurt natuurlijk. Vind het wel echt super gaaf wat je gaat doen & we houden contact! Vanavond zal ik een extra drankje speciaal voor jou drinken! Ik denk aan je, onwijs veel succes en matuurlijk plezier daar!

    Liefs, Simone

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Britt

Actief sinds 02 Maart 2017
Verslag gelezen: 377
Totaal aantal bezoekers 10087

Voorgaande reizen:

03 Juli 2018 - 03 September 2018

Zomer 2018

02 Maart 2017 - 01 Augustus 2017

Stage in Zuid-Afrika

Landen bezocht: